06 Ιανουαρίου 2017

H μεσογειακή διατροφή με ελαιόλαδο κάνει καλό στον εγκέφαλο σας

Σε μια πρόσφατη μελέτη αξιολογήθηκαν 135 μελέτες που δημοσιεύθηκαν μεταξύ του 2000 και 2015, η οποία εξέτασε τις επιπτώσεις της μεσογειακές διατροφής στη νοητική λειτουργία
 
Σε μια πρόσφατη μελέτη αξιολογήθηκαν 135 μελέτες που δημοσιεύθηκαν μεταξύ του 2000 και 2015, η οποία εξέτασε τις επιπτώσεις της μεσογειακές διατροφής στη νοητική λειτουργία

Αρκετές πρόσφατες μελέτες έχουν αναδείξει τα θετικά αποτελέσματα της μεσογειακής διατροφής στη μείωση του κινδύνου ορισμένων ασθενειών, όπως τα καρδιαγγειακά νοσήματα, ο καρκίνος του μαστού, o διαβήτης τύπου 2, καθώς και η συμβολή στην απώλεια βάρους και τη βελτίωση της νοητικής λειτουργίας.

Σε μια πρόσφατη μελέτη αξιολογήθηκαν 135 μελέτες που δημοσιεύθηκαν μεταξύ του 2000 και 2015, η οποία εξέτασε τις επιπτώσεις της μεσογειακές διατροφής στη νοητική λειτουργία.

Οι επιλεγμένες μελέτες περιλάμβαναν μια σειρά από διαφορετικά σχέδια μελέτης, με εξεταζόμενους συμμετέχοντες στη μελέτη από ηλικία 19 χρόνων σε πάνω από 75 χώρες. Το 72% το μελετών κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η μεσογειακή διατροφή σχετιζόταν με πιο αργή νοητική εξασθένηση, με χαμηλότερο κίνδυνο της νόσου του Alzheimer και τη βελτίωση της λειτουργίας του εγκεφάλου.

Η Μεσογειακή Διατροφή αναφέρεται στην παραδοσιακή διατροφή που ακολουθείται σε πολλές χώρες της Νότιας Ευρώπης, και χαρακτηρίζεται από υψηλή κατανάλωση φρούτων, λαχανικών και οσπρίων, συμπεριλαμβανομένου του ελαιόλαδου ως κύρια πηγή λίπους, και μια χαμηλή πρόσληψη γαλακτοκομικών και ζωικών πρωτεϊνών .

Η μεσογειακή δίαιτα προσφέρει την ευκαιρία να αλλάξετε ορισμένους από τους τροποποιήσιμους παράγοντες κινδύνου, που περιλαμβάνουν τη μείωση φλεγμονωδών αποκρίσεων, αυξάνοντας τα ιχνοστοιχεία, βελτιώνοντας τις ανισορροπίες βιταμινών και μετάλλων, αλλάζοντας το προφίλ λιπιδίων χρησιμοποιώντας ελαιόλαδο ως κύρια πηγή λίπους, τη διατήρηση του βάρους και ενδεχομένως μείωση της παχυσαρκίας, τη βελτίωση των πολυφαινόλων στο αίμα και τη βελτίωση του μεταβολισμού.