Το ημερολόγιο των Μάγια και η Συντέλεια του 2012
Image:
Maya Cycles of Time: http://mathdl.maa.org/mathDL/1/?pa=content&sa=viewDocument&nodeId=1459
Interactive Calendar Round: www.getflashy.com/stuff/cal_round.html
Maya calendar in Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Maya_calendar
Οι προφητείες για το τέλος του κόσμου, δεν έχουν μόνο μια πηγή. Μια από τις πιο δημοφιλείς προφητείες είναι αυτή που αναφέρεται στο Ημερολόγιο των Μάγια, η οποία επικεντρώνεται στο «βεβαρυμένο» από παρόμοιες προφητείες 2012.
Για τους περισσότερους ειδικούς επιστήμονες, οι «προφητείες» των Μάγια για το Τέλος του Κόσμου είναι σκέτη μυθολογία. Το περίφημο ημερολόγιο των Μάγια, στο οποίο βασίζεται όλη η σχετική «καταστροφολογία», ναι μεν μετράει τον χρόνο μέχρι τις 21 Δεκεμβρίου του 2012, αλλά δεν σταματάει εκεί. Οι Μάγια είχαν κυκλική αντίληψη του χρόνου και το ημερολόγιό τους δεν θα μπορούσε παρά να είναι κι αυτό κυκλικό. Όσο για τη Συντέλεια του Κόσμου το 2012, για όλα φταίει ο Χοσέ Αργκέλες, ο αμερικανός ιστορικός τέχνης που το 1987 δημοσιοποίησε πρώτος τις καταστροφολογικές θεωρίες του για τις «προφητείες των Μάγια». ‘Εκτοτε ακολούθησαν δεκάδες άλλοι κι αν σήμερα πληκτρολογήσει κανείς τις λέξεις Maya και Doomsday στο Google, το πρώτο αποτέλεσμα που θα δει είναι η ιστοσελίδα με τίτλο Πώς να επιβιώσετε το 2012.

The Haab (365 days) was the Maya solar calendar
Website: http://www.teoria.com/jra/maya/haab.html
Σόρι, αλλά τι είναι αυτό το ημερολόγιο των Μάγια;
Θεωρείται το ακριβέστερο ημερολόγιο που δημιουργήθηκε ποτέ, από οποιονδήποτε γνωστό πολιτισμό, συμπεριλαμβανομένου και του δικού μας. Βασίζεται σε τρείς κύκλους: Έναν κεντρικό κύκλο 365 ημερών, έναν «ιερό» κύκλο 260 ημερών κι έναν Μεγάλο Κύκλο 5.125 ετών.

The Tzolk'in (260 days) calendar combines twenty day names with the thirteen numbers of the trecena cycle to produce 260 unique days
Website: http://www.teoria.com/jra/maya/tzolkin.html
Και τι σχέση έχει με το 2012;
Στις 21 Δεκεμβρίου του 2012 ολοκληρώνεται ένας Μεγάλος Κύκλος.
Και λοιπόν;
Σύμφωνα με τη Μυθολογία των Μάγια, οι Μεγάλοι Κύκλοι τελειώνουν με καταστροφή. Τέσσερις φορές έχουν προσπαθήσει οι θεοί να δημιουργήσουν τον Κόσμο κι επειδή το μοντέλο τους βγαίνει προβληματικό, στο τέλος του πειράματος το καταστρέφουν.
Λίγο άχρηστοι δεν ήταν οι θεοί των Μάγια;
Οι θεοί τους μπορεί να ήταν άχρηστοι, αλλά οι αστρονόμοι τους ήταν αιώνες μπροστά. Είχαν υπολογίσει με ακρίβεια τους κύκλους της Σελήνης και της Αφροδίτης, πλανητικές συνόδους και διελεύσεις, εκλείψεις, ηλιοστάσια και ισημερίες μέχρι το 2012. Με γυμνό μάτι.
Πως έτσι;
Εκτός από τα εξελιγμένα μαθηματικά τους, είχαν και το προνόμιο της τοποθεσίας σε σχέση με την παρατήρηση του Ήλιου. Οι περισσότερες πόλεις τους ήταν πάνω στον Τροπικό του Καρκίνου και σε αυτά τα γεωγραφικά πλάτη, κατά τη διάρκεια του θερινού και του χειμερινού ηλιοστασίου, ο Ήλιος περνάει ακριβώς πάνω από τα κεφάλια τους το μεσημέρι και δεν σχηματίζει σκιά. Οι αστρονόμοι των Μάγια παρατήρησαν ότι το χειμερινό ηλιοστάσιο μετακινείται με πολύ αργό ρυθμό στον ουράνιο θόλο και σε αυτόν τον ρυθμό στήριξαν τον Μεγάλο Κύκλο των 5.125 ετών.
Το χειμερινό ηλιοστάσιο δεν είναι η μεγαλύτερη νύχτα του χρόνου;
Είναι. Σύμφωνα με τη Μυθολογία των Μάγια, ο Κόσμος στον οποίο ζούμε θα τελειώσει όταν το χειμερινό ηλιοστάσιο θα ευθυγραμμιστεί με το Σκοτεινό Ρήγμα του Γαλαξία μας.
Τι είναι αυτό πάλι;
Η Πύλη του Κάτω Κόσμου για τους Μάγια. Το «Κέντρο» του Γαλαξία μας, το οποίο τοποθετείται στις 26 μοίρες του αστερισμού του Τοξότη.
Μας δουλεύετε; Το Κέντρο του Γαλαξία μας δεν είναι ορατό ούτε με τηλεσκόπιο!
Δεν είναι ορατό ούτε και με υπεριώδεις ακτίνες, όμως οι αστρονόμοι των Μάγια είχαν υπολογίσει σωστά όχι μόνο την θέση του, αλλά και το πότε θα «πέσει» πάνω του το χειμερινό ηλιοστάσιο.
Το 2012;
Ναι. Και το υπολόγισαν σωστά διότι η φαινομενική μετακίνηση των ηλιοστασίων (και των ισημεριών) οφείλεται στην απόκλιση του άξονα της Γής κατά την περιστροφή της. Η σύγχρονη επιστήμη ονομάζει το φαινόμενο «μετάπτωση των ισημεριών» (precession of equinoxes). Οι αστρονόμοι των Μάγια είχαν μετρήσει με ακρίβεια την ταχύτητα της μετάπτωσης, χωρίς να είμαστε βέβαιοι ότι είχαν συναίσθηση του τι μετρούσαν. Το σίγουρο είναι ότι η απόκλιση του άξονα διαγράφει έναν πλήρη κύκλο σε περίπου 25.800 χρόνια. Σύμφωνα με τη Κοσμολογία των Μάγια, η Δημιουργία αποτελείται από πέντε Μεγάλους Κύκλους των 5.125 ετών, δηλαδή 25.625 χρόνια.
Τα οποία συμπληρώνονται το 2012;
Το 2012 θα έχουν περάσει περίπου 25.800 χρόνια από την τελευταία φορά που το χειμερινό ηλιοστάσιο «έπεσε» πάνω σε αυτό που οι Μάγια αποκαλούσαν Σκοτεινό Ρήγμα.
Και πως ακριβώς θα μας ξεκάνουν οι θεοί των Μάγια;
Θα μας πνίξουν. Σύμφωνα με την τελευταία σελίδα του Κώδικα της Δρέσδης, του πιο σημαντικού κειμένου των Μάγια που διασώθηκε από το μένος των Ισπανών Ιεροεξεταστών, το Τέλος του Κόσμου θα έρθει με νερό.
Τώρα που το θυμήθηκα, οι Μάγια δεν εξαφανίστηκαν;
Όχι, ακριβώς. Για λόγους που παραμένουν άγνωστοι, εγκατέλειψαν τα αστικά κέντρα του νότου γύρω στο 900μ.Χ.
Είναι όλα μύθοι ή μήπως να σκέφτομαι για Κιβωτό;
Μύθοι που βασίζονται σε πραγματικά αστρονομικά φαινόμενα. Και σύμφωνα με τον μύθο, οι θεοί των Μάγια θα ξαναπροσπαθήσουν να φτιάξουν τον Κόσμο κι αυτή τη φορά θα το πετύχουν το πείραμα.
Θα τη γλυτώσουμε, δηλαδή;
Κακό σκυλί ψόφο δεν έχει.
Title of block #2
arg(1)=177
arg(2)=
Τελευταία άρθρα στα blogs
- Nicholas Kirkwood Fall/Winter 2011-12
- Το ημερολόγιο μιας έφηβης
- Smell Me! Αρώματα Χειμώνας 2011-2012
- Τεχνόπολις και Λευκός Πύργος "ντύνονται" στα...ροζ!
- George Clooney...ο καρδιοκατακτητής!
- Η έκθεση φωτογραφίας του Antonio Banderas στην Αθήνα!
- H Beyonce είναι τελικά έγκυος?
- Μια superstar και ένα Fiat 500...!!
- Dukas@Paris
- Ο Μύθος του Οσάμα Μπιν Λάντεν
.
Τελευταία σχόλια στο KLIK
- 1 of 360
- ››


1995-2010 
Σχόλια
Μήπως είναι μύθος πώς η γενιά του 1983 θα αλλάξει τις καταστάσεις;
Δεν ξερω.Οτι αποφασισει ο Θεος.
OXI FISIKA TA PEDIA TOY1983 THA ALAKOUN TO KOSMO KAI AN ISE PEDI TOU 83 ETIMASOU16
Μιλας λογικα για το παιδια indigo, αλλα αυτο ειναι αλλο καπελο, και αν διαβασα καλα, τα παιδια αυτα ειναι γενικα γεννημενα τη δεκαετια του 80. Ποιος να ξερει, ειναι καινουργια θεωρια, και απλα θεωρια, ουτε καν ... αξιωμα! Εξξαλου εικαζεται πως αυτα τα παιδια εχουν απλα θυμο και ταση για αλλαγη, οχι πως θα αλλαξουν τον κοσμο
To oti h genia tou 1983 8a mas swsh pistevw ine megali malakia giati kanenas den mpori na mpei mprosta sto 8elima tou 8eou!
kai an kapios sou parousiaze oti theos den iparxi?
kai auto pou leme pisti sti thriskia ine i dinami tou mialou?!
ti tha ekanes?
tha arxizes na skotonis kosmo giati den tha ixe kanena na se timorisi?
i thei ton magia itan onta e3eligmena i planites apo panta ipirxan...i zoi dimiourgite analogos....
kai imaste poli piso apo allous laous(i thei pou lete)
auta me tis 9riskeies einai mlkies pou pisteuoun se enan an9rwpo k kala pou ekane 9aumata....pou einai autos o an9rwpos twra afou anasth9hke?
einai anamesa mas? paparies.....ennoeite pws den hmaste monoi mas panw se auto t sumpan.....emeis hmaste san mia omada....kai uparxoun kialles teties "omades" .....alles pio usxires kai alles pio katoteres apo tin stigmi pou uparxei zwh se kapious planites.....kai iparxei h dikia mas morfh zwhs....den 3eroume pia einai h zwh twn allwn ontwn....kai den 3eroume kan tin morfh tous.....den 3eroume tpt......kapia mera 9a ta ma9oume ola....oxi omos to 2012 gt den isxuei auto to pragma......
re mlk kopse tn malakia kai ta paidika palio albani
re mlk kopse tn malakia kai ta paidika palio albani
giati na alla3i tis katastasis h genis tou 1983 an ine ali8ia pos to 2012 ine to telos tou kosmou mono o 8eos mpori na mas sosi
eistai oloi vlakes den 8a ginei i sintelia tou kosmou kai iparxei o theos allios poios eftiaje to simpan
eistai oloi vlakes den 8a ginei i sintelia tou kosmou kai iparxei o theos allios poios eftiaje to simpan
Πολύ αισιόδοξο/η σε βλέπω...γιατι οι σημερινοί 27-28άρηδες είναι μαζεμένοι στα μπαράκια και τις πάμπ...Απο εκεί θα ξεκινήσει αυτή η αλλαγή???
aha
egw arxizw kai ta pisteuw ola auta...ante ta etoimazomaste....
Ego to pistebo 99%
pos olla auta den einai tixea....!
pros to paron den pistevw tipota an k vevaia polloi prrofhtefsan kai vghkan alh8inoi opws oi magia etsi kai h omada eyilon oi opoioi htan ellhnes sofistes.afth h omada 8ewrh8hke airesh ki etsi espase.8a h8ela k alla stoixeia afta pou exw diavasei pros to paron den me pei8oun...uparxei vevaia k to pisteve kai mh erevna, alla mou fainetai ligo kapws olh afth h fash me to hmerologio oso afora to doomsday...den to pistevw
File ayto pou les (pisteve kai mh erevna)dn einai sosto.Ola se ayti tn frasei orizontai me ena koma(,)ama to koma to baleis sto pisteue tha ginei pisteue,kai mn erebnas ama omos to baleis sto mn tha ginei ite pisteueis ite oxi,erebna etsi einai to kanoniko
φιλε αυτο που λες πως το κανονικο ειναι ''πιστευε και μη,ερευνα'' ειναι κατι που το εχουν βγαλει οι συνχρονοιεκλησιαστικοθι για να δικιολογισουν την φραση ''πιστευε,και μη ερευνα'' που ελεγε η εκλησια την εποχη του μεσεονα.
Σοφά μιλάς...πάντως και οι δυό έχετε δίκιο.
kai oi 2 kanete la8os !opoion filologo kai na rwthsete 8a sas pei pws koma PRIN to kai den mpainei !
~~~ ara loipon ti8etai 8ema komatos ,yparxei h den yparxei koma ?
anoikste kai kana vivlio ...........
filika , G
thn eipes th malakia su..mallon esu prepei na anoikseis vivlio kai oxi ta paidia..komma prin to kai mpenei kai ayto ginete otan allazei to ypokeimeno ths prohgoumenhs kyrias protashs..kai mu to exoun pei filologoi..ante geia
prwta 8a pesei to big ben kai 8a ginei sismos
Φίλε θέλω να σου επισημάνω το λάθος που κάνεις δίνοντας αυτήν την ερμηνεία στην φράση 'πίστευε και μη ερεύνα'.
η πρωτη εξήγηση που δίνεται είναι η εξής :'πίστευε καί μή ερεύνα' = πίστευε και μην ερευνάς
η εξήγηση που δίνεις εσύ είναι:'πίστευε και μη , ερεύνα' = είτε πιστεύεις είτε όχι, να ερευνάς(εσύ δηλαδή εννοείς ότι η προσθήκη του κόμματος αλλάζει κατά τον παραπάνω τρόπο το νόημα της φράσης)
Ωστόσο κάνεις λάθος : αν ανατρέξεις στην αρχαία ελληνική γραμματική θα διαπιστώσεις ότι ο ρηματικός τύπος 'πίστευε' απαντάται στο β' ενικό προστακτικής ενεστώτα , επομένως δηλώνει προτροπή/προσταγή .
Επίσης ο συμπλεκτικός σύνδεσμος ' και ', ως γνωστόν, συνδέει όμοιους όρους επομένως η μετάφραση 'είτε πιστεύεις είτε όχι...' είναι λανθασμένη(για να μεταφραζόταν με τον παραπάνω τρόπο θα έπρεπε να είχε γίνει χρήση κάποιου διαζευκτικού συνδέσμου όπως το ' ή ' και το ' είτε ' )
Επιπροσθέτως το αρνητικό μόριο ' μη ' συντάσσεται με υποτακτικές εγκλίσεις (υποτακτική, προστακτική), άρα ταιριάζει γάντι με την προστακτική ' ερεύνα '.
Τα αρνητικά μόρια που θα απέδιδαν την εκδοχή σου είναι το ' ου ' και το ' ουκ '
Επομένως η απόδoση της δικής σου μετάφρασης θα διαμορφωνόταν ως εξής:' πιστεύεις ή ου, ερεύνα ' = είτε πιστεύεις είτε όχι, να ερευνάς( ή με μεγαλύτερη ακρίβεια: πιστεύεις ή όχι, να ερευνάς )
Λεπτομερώς:
πιστεύεις(β' ενικό οριστικής ενεστώτα)
ή[διαζευκτικος σύνδεσμος(που συνδέει διαφορετικούς όρους)]
ουκ(αρνητικό μόριο)
Επομένως η φράση 'πίστευε και μή ερεύνα ' (τουλάχιστον αυτούσια) σημαίνει:πίστευε και μην ερευνάς
θΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΩ ΜΑΖΙ ΣΟΥ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΚΑΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΣ ΤΟ ΔΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΓΙΑΤΙ ΕΧΩ ΒΑΡΕΘΕΙ ΝΑ ΕΞΗΓΩ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΟΙΗΣΗ. ΕΔΩΣΕΣ ΤΗΝ ΑΠΟΛΥΤΗ ΕΞΗΓΗΣΗ! ΜΠΡΑΒΟ!
όλοι είστε μαλάκες
agapite file na se diorthwsw se kati.. gia ti frasi pisteve kai mi ereuna.. einai kapws pareksigimeni.. i frasi einai ''pisteve kai mh,erevna'' diladi..pisteveis den pisteveis erevniseto.. to zitima gia to 2012 einai adiamfisvitita enas megalos provlimatismos.. proswpika den pisteuw oti tha nai to telos tou kosmou.. omws sigoura tha uparksoun megales allages sti gh..
Mia apli paratirisi.... den einai : pisteue, kai mi ereuna. einai : Pisteue kai mi, ereuna. Prosekse to komma...exei simasia.!.
Φίλε θέλω να σου επισημάνω το λάθος που κάνεις δίνοντας αυτήν την ερμηνεία στην φράση 'πίστευε και μη ερεύνα'.
η πρωτη εξήγηση που δίνεται είναι η εξής :'πίστευε καί μή ερεύνα' = πίστευε και μην ερευνάς
η εξήγηση που δίνεις εσύ είναι:'πίστευε και μη , ερεύνα' = είτε πιστεύεις είτε όχι, να ερευνάς(εσύ δηλαδή εννοείς ότι η προσθήκη του κόμματος αλλάζει κατά τον παραπάνω τρόπο το νόημα της φράσης)
Ωστόσο κάνεις λάθος : αν ανατρέξεις στην αρχαία ελληνική γραμματική θα διαπιστώσεις ότι ο ρηματικός τύπος 'πίστευε' απαντάται στο β' ενικό προστακτικής ενεστώτα , επομένως δηλώνει προτροπή/προσταγή .
Επίσης ο συμπλεκτικός σύνδεσμος ' και ', ως γνωστόν, συνδέει όμοιους όρους επομένως η μετάφραση 'είτε πιστεύεις είτε όχι...' είναι λανθασμένη(για να μεταφραζόταν με τον παραπάνω τρόπο θα έπρεπε να είχε γίνει χρήση κάποιου διαζευκτικού συνδέσμου όπως το ' ή ' και το ' είτε ' )
Επιπροσθέτως το αρνητικό μόριο ' μη ' συντάσσεται με υποτακτικές εγκλίσεις (υποτακτική, προστακτική), άρα ταιριάζει γάντι με την προστακτική ' ερεύνα '.
Τα αρνητικά μόρια που θα απέδιδαν την εκδοχή σου είναι το ' ου ' και το ' ουκ '
Επομένως η απόδoση της δικής σου μετάφρασης θα διαμορφωνόταν ως εξής:' πιστεύεις ή ου, ερεύνα ' = είτε πιστεύεις είτε όχι, να ερευνάς( ή με μεγαλύτερη ακρίβεια: πιστεύεις ή όχι, να ερευνάς )
Λεπτομερώς:
πιστεύεις(β' ενικό οριστικής ενεστώτα)
ή[διαζευκτικος σύνδεσμος(που συνδέει διαφορετικούς όρους)]
ουκ(αρνητικό μόριο)
Επομένως η φράση 'πίστευε και μή ερεύνα ' (τουλάχιστον αυτούσια) σημαίνει:πίστευε και μην ερευνάς
mporei o kosmos na katastregei alla ola auta den pavoun na einai aoristologies kai upo8eseis pantws an sumvei kati tetoio na me enhmerwsete na mhn kanonisw tpt ekeinh thn mera...........
Υποβολή νέου σχολίου