15 Ιουλίου 2020

Μνήμη | Τι την οφελεί περισσότερο; Ο καφές ή η γυμναστική;

Όλοι θέλουμε μνήμη δυνατή. Είναι λογικό όμως, με τα χρόνια ή την κούραση η μνήμη μας να εξασθενεί. Έρευνες έχουν δείξει πως ο καφές και η γυμναστική βελτιώνουν τη μνήμη και άλλες νοητικές ικανότητες. Δηλαδή την προσοχή και την εγρήγορση. Ποιο βοηθάει όμως περισσότερο; Ερευνητές λύνουν για πρώτη φορά τον γρίφο.
Όλοι θέλουμε μνήμη δυνατή. Είναι λογικό όμως, με τα χρόνια ή την κούραση η μνήμη μας να εξασθενεί. Έρευνες έχουν δείξει πως ο καφές και η γυμναστική βελτιώνουν τη μνήμη και άλλες νοητικές ικανότητες. Δηλαδή την προσοχή και την εγρήγορση. Ποιο βοηθάει όμως περισσότερο; Ερευνητές λύνουν για πρώτη φορά τον γρίφο.

Καφές ή γυμναστική για πιο δυνατή μνήμη;

Νέα έρευνα έδειξε ότι ένας ζωηρός περίπατος, διάρκειας ακόμη και 20 λεπτών, μπορεί να ενισχύσει τη λειτουργική μνήμη με τρόπο ανάλογο με αυτό που το κάνει ο καφές που πίνει κάποιος το πρωί.

Έχει επίσης φανεί ότι η άσκηση μπορεί να μειώσει την αρνητική επίδραση της στέρησης καφεΐνης.

Οι ερευνητές προχώρησαν σε σύγκριση ενός 20λεπτου αερόβιας άσκησης -έντονο περίπατο σε διάδρομο- με μια δόση καφεΐνης, ισοδύναμης με περίπου 1 φλιτζάνι καφέ, όσον αφορά τη βελτίωση της λειτουργικής μνήμης.

Τα αποτελέσματα της έρευνας

Τα αποτελέσματα της έρευνας δημοσιεύτηκαν στο επιστημονικό έντυπο Nature Scientific Reports.
Οι ειδικοί διαπίστωσαν πως η επίδραση ήταν παρόμοια στους καταναλωτές μη καφεΐνης, όσο και στους καταναλωτές καφεΐνης.

Οι υγιείς άνθρωποι που πίνουν δύο φλιτζάνια καφέ καθημερινά, γενικά δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα, δηλαδή δεν επηρεάζονται αρνητικά οι περισσότερες σωματικές τους λειτουργίες.

Για συγκεκριμένες κατηγορίες ανθρώπων όμως, η κατανάλωση καφεΐνης μπορεί να είναι προβληματική και πρέπει να μειώνεται.

Τέτοιοι είναι όσοι πάσχουν από αγχώδεις διαταραχές, τρόμο (μυϊκές συσπάσεις), καθώς και οι γυναίκες στην εγκυμοσύνη. Όσοι καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες καφεΐνης, επίσης κινδυνεύουν από τις αρνητικές επιδράσεις της.

Οι ερευνητές παραδέχονται ότι η μείωση της κατανάλωσης καφεΐνης δεν είναι εύκολο πράγμα, αλλά η άσκηση θα μπορούσε να βοηθήσει.
Αν κάποιος εκδηλώσει συμπτώματα στέρησης, μπορεί να κάνει ένα ζωηρό περίπατο για να μειώσει την αντίδραση του οργανισμού.


Healthview.gr