02 Δεκεμβρίου 2021

Ένα εντυπωσιακό απολίθωμα που βρέθηκε στη Χιλή αποκαλύπτει την ύπαρξη ενός μοναδικού πλάσματος

Ένας απολιθωμένος σκελετός, που αποκαλύφθηκε στο περιοδικό Nature, ανήκει σε έναν νέο τύπο θωρακισμένου δεινοσαύρου που ονομάζεται Stegouros elengassen.

Σύμφωνα με το National Geographic, κατά τα πρότυπα των δεινοσαύρων αυτό το πλάσμα δεν ήταν τεράστιο. Περπατούσε στα τέσσερα, είχε ύψος λιγότερο από δύο πόδια και εκτεινόταν λιγότερο από επτά πόδια σε μήκος, από το ρύγχος μέχρι την ουρά.

Αλλά ήταν ένα σκληρό ζώο σε έναν κόσμο γιγάντων. Ο δεινόσαυρος είχε δέρμα θωρακισμένο για να υπερασπιστεί τον εαυτό του - και ένα μοναδικό όπλο που αναδεικνύει το πίσω μέρος του σώματός του.

Ο παλαιοντολόγος Alexander Vargas του Πανεπιστημίου της Χιλής δήλωσε για το εύρημα, «είναι εντελώς άνευ προηγουμένου». Το άκρο της ουράς αυτού του πλάσματος δεν έμοιαζε με τίποτα που είχαν δει οι επιστήμονες στο παρελθόν. Πρόκειται για μια μάζα λιωμένου οστού που μοιάζει με οδοντωτό ρόπαλο του κρίκετ.

Το πλάσμα πήρε το όνομά του για την περίεργα σχισμένη «ουρά της οροφής» του (Stegouros) και ένα θωρακισμένο θηρίο στη μυθολογία του λαού Aónik`enk της Παταγονίας (elengassen).

Ο Stegouros αναδύθηκε από τον σχηματισμό Dorotea, που είναι στρώματα βράχων απλωμένα σε όλη τη Χιλή και την Αργεντινή, όπου ερευνητές από όλο τον κόσμο αναζητούν συχνά απολιθώματα δεινοσαύρων και άλλα σημάδια αρχαίας ζωής.