01 Φεβρουαρίου 2021

Δίαιτα αυγού | Ένας «διάσημος» τρόπος για να χάσετε γρήγορα πολλά κιλά

Η δίαιτα αυγού είναι πλέον ένας δημοφιλής ανά τον κόσμο τρόπος, ένα διάσημο πρόγραμμα διατροφής που μπορεί σε γενικές γραμμές ο καθένας και η καθεμία από εμάς να ακολουθήσει προκειμένου να χάσει άμεσα (μέσα σε 2 εβδομάδες) περιττά κιλά. Περισσότερες λεπτομέρειες θα δείτε εν εκτάσει. Αυτό που θέλουμε εμείς εκ προοιμίου να τονίσουμε είναι πως η δίαιτα αυτή δεν μπορεί να αντικαταστήσει την καθημερινή ισορροπημένη διατροφή ενός ανθρώπου ούτε το σχεδιασμένο και εξατομικευμένο πρόγραμμα διατροφής από έναν ειδικό διαιτολόγο.
Η δίαιτα αυγού είναι πλέον ένας δημοφιλής ανά τον κόσμο τρόπος, ένα διάσημο πρόγραμμα διατροφής που μπορεί σε γενικές γραμμές ο καθένας και η καθεμία από εμάς να ακολουθήσει προκειμένου να χάσει άμεσα (μέσα σε 2 εβδομάδες) περιττά κιλά. Περισσότερες λεπτομέρειες θα δείτε εν εκτάσει. Αυτό που θέλουμε εμείς εκ προοιμίου να τονίσουμε είναι πως η δίαιτα αυτή δεν μπορεί να αντικαταστήσει την καθημερινή ισορροπημένη διατροφή ενός ανθρώπου ούτε το σχεδιασμένο και εξατομικευμένο πρόγραμμα διατροφής από έναν ειδικό διαιτολόγο.

Είναι καλή για την υγεία;

Ένα εύλογο ερώτημα προτού παραθέσουμε το ακριβές πρόγραμμα για τη δίαιτα αυγού είναι το παρόν: εάν δηλαδή η διατροφή αυτή είναι σύμφωνη με τους κανόνες που πρέπει κανείς να τηρεί στη διατροφή του (έστω και για το μικρό αυτό χρονικό διάστημα της μίας, των δύο ή των τριών εβδομάδων) προκειμένου να μην κινδυνεύει η υγεία του. Όπως έχει αποδειχθεί, λοιπόν, για το πόσο καλή και ασφαλής για την υγεία είναι η δίαιτα αυγού χρειάζεται να ληφθεί υπ’ όψιν το ποια εκδοχή της ακολουθείτε. Εμείς θα παραθέσουμε στη συνέχεια εκείνη που φαίνεται να θεωρείται πιο okay, μιας και υπάρχουν ορισμένες εκδοχές της που παροτρύνουν σε ολομερή και αποκλειστική κατανάλωση μόνον αυγών, σε μονοφαγία δηλαδή, κάτι που δεν είναι σίγουρα ασφαλές ή θεμιτό. Διότι, η κατανάλωση μόνον αυγών δεν αποτελεί μία ισορροπημένη διατροφή και μπορεί να οδηγήσει σε διατροφικές ανεπάρκειες, διαταράσσοντας μάλιστα τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος. Γι’ αυτό και σας προτείνουμε να μην αναζητήσετε κάποια άλλη πιο… ακραία εκδοχή της εν λόγω δίαιτας. Επιπλέον, να πούμε πως γενικά οι δίαιτες με υψηλή πρόσληψη πρωτεϊνών και χαμηλή πρόσληψη υδατανθράκων μπορεί να προκαλέσουν κόπωση, πονοκεφάλους, ναυτία ή σε σπάνιες περιπτώσεις προβλήματα με το πεπτικό σύστημα, παροδικά φυσικά. Οι παρενέργειες αυτές δε συναντώνται συχνά ούτε είθισται να είναι ανυπόφορες. Οφείλουμε όμως να τις επισημάνουμε, αφού ενίοτε υφίστανται, έτσι ώστε να γνωρίζεται εκ των προτέρων ότι υπάρχει μία μικρή πιθανότητα να εμφανιστεί κάτι από τα προαναφερόμενα εάν ακολουθήσετε τη δίαιτα αυγού.

Τι άλλο χρειάζεται να προσέχετε παράλληλα;

Όπως υποδηλώνει και το όνομά της, η δίαιτα αυγού βασίζεται στα αυγά, που συνιστούν την  κύρια πηγή πρωτεϊνών της διατροφής αυτής, η οποία είναι υψηλή σε πρωτεΐνες και χαμηλή σε υδατάνθρακες, ενώ παράλληλα είναι μειωμένη σε ημερήσια ποσότητα θερμίδων. Επίσης, αποτελεί ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα διατροφής που μπορεί κάποιος ή κάποια να ακολουθήσει εφόσον δε διατρέχει σημαντικά προβλήματα υγείας και με την προϋπόθεση ότι θα το τηρήσει 1 με 3 εβδομάδες, όχι περισσότερο. Να προσθέσουμε πως η δίαιτα αυγού έχει διάφορες παραλλαγές, καθεμία εκ των οποίων έχει φανεί να είναι εξίσου αποτελεσματική αναφορικά με την άμεση απώλεια κιλών.

Έχει πράγματι αποτέλεσμα;

Μιας και μόλις θίξαμε τη συγκεκριμένη πτυχή, κρίνουμε σκόπιμο να μιλήσουμε για το εάν και υπό ποιες συνθήκες η δίαιτα αυγού είναι αποτελεσματική. Καταρχάς, όπως προαναφέραμε, οι ημερήσιες θερμίδες που παίρνει κανείς ακολουθώντας την είναι σίγουρα μειωμένες, επομένως ναι, μοιάζει να είναι αποτελεσματική για την απώλεια αρκετών περιττών κιλών σε σύντομο χρονικό διάστημα. Ενδεικτικά να αναφέρουμε περιπτώσεις ατόμων που σημείωσαν απώλεια έως και 10+ κιλών μέσα σε δύο εβδομάδες! Κατά δεύτερον, έχει αποδειχθεί πως γενικά οι δίαιτες που είναι υψηλές σε πρωτεΐνες βοηθούν στην ευκολότερη και αμεσότερη απώλεια βάρους, επομένως κάτι αντίστοιχο ισχύει και για την εν λόγω δίαιτα αυγού. Ωστόσο, στο σημείο αυτό, είναι απαραίτητο να επισημανθεί το εξής: η δίαιτα αυγού δεν εγγυάται σε καμία περίπτωση ότι τα γρήγορα απολεσθέντα κιλά δε θα ανακτηθούν είτε σιγά – σιγά είτε αμέσως μετά το περάς της διατροφής εάν εσείς δε φροντίσετε να τηρήσετε ένα ισορροπημένο εβδομαδιαίο πρόγραμμα διατροφής μετέπειτα. Ένα πρόγραμμα, δηλαδή, που να περιλαμβάνει τρόφιμα απ’ όλες τις κατηγορίες, σε σωστούς συνδυασμούς και ποσότητες, με τις κατάλληλες για εσάς θερμίδες. Σε αυτό δύναται φυσικά να σας βοηθήσει ένας ειδικός.

Εφόσον ξεκινήσετε να ακολουθείτε μία από τις εκδοχές της ή συγκεκριμένα τη δίαιτα αυγού που θα παραθέσουμε ευθύς αμέσως υπάρχουν ορισμένα ακόμη στοιχεία που αρμόζει να γνωρίζετε και να εφαρμόζετε συγχρόνως. Πιο αναλυτικά, είναι τα ακολούθως αναφερόμενα:

  1. Απαγορεύεται η κατανάλωση αναψυκτικών, ζάχαρης, αλκοόλ, πλεονάζοντος αλατιού και πρόχειρου φαγητού (junk food).
  2. Είναι αναγκαία η πιστή ακολουθία του εβδομαδιαίου προγράμματος ακριβώς ως έχει.
  3. Τα λαχανικά και τα φρούτα που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα διατροφής είναι τα: μανιτάρια, σπαράγγια, μπρόκολο, σπαράγγια, κολοκύθια, γκρέιπφρουτ και άλλα όξινα φρούτα όπως είναι το πορτοκάλι. Βέβαια, θα δείτε ότι υπάρχουν κι άλλα σαλατικά που μπορείτε να τρώτε και τα οποία αναφέρονται κανονικά με το όνομά τους μέσα στο διατροφολόγιο (π.χ. η ντομάτα).
  4. Σημαντική είναι η κατανάλωση ικανοποιητικής ποσότητας νερού ανά ημέρα. Τουλάχιστον 6 ποτήρια νερό εάν δεν έχετε κάποια έντονη καθημερινή δραστηριότητα ή τουλάχιστον 8 ποτήρια νερό εάν κινείστε περισσότερο μέσα στη μέρα σας. Και στις δύο περιπτώσεις, το λιγότερο νερό θεωρείται σχεδόν απαγορευτικό, υπό την έννοια ότι θα δυσκολέψει την επιτάχυνση του μεταβολισμού σας κι άρα τη γρήγορη απώλεια κιλών με τη δίαιτα αυγού.
  5. Τέλος, λόγω του ότι μπορεί να σας φανεί στερητική ή ελλιπής ή, τέλος πάντων, λίγη σε ποσότητες και περιορισμένη σε ποικιλία τροφών, είναι βασικό να είστε αποφασισμένοι και αποφασισμένες ότι θέλετε να δοκιμάσετε κάτι νέο, ότι επιθυμείτε πραγματικά να χάσετε μερικά πρώτα κιλά ή όλα τα περιττά κιλά που διαθέτετε, ακολουθώντας όμως πάντοτε πιστά και ορθά τις υπόλοιπες οδηγίες που δίνονται (εννοούμε αυτά που απαριθμήσαμε μόλις και όσα επισημάναμε στις προηγούμενες παραγράφους).

Το εβδομαδιαίο πρόγραμμα διατροφής

Κι έφτασε η ώρα να παραθέσουμε το ακριβές πρόγραμμα διατροφής που παρέχει η δίαιτα αυγού. Θέλουμε μόνον να πούμε πως δεν υπάρχει πρόβλημα οποιαδήποτε ημέρα της εβδομάδας κι αν ξεκινήσετε τη δίαιτα αυγού, γι’ αυτό και δε λέμε «Δευτέρα, Τρίτη» κ.λπ., αλλά «1η μέρα, 2η μέρα» κ.λπ.

Πρώτη ημέρα:Πρωινό: 1 φρούτο (από τη λίστα με τα επιτρεπόμενα που αναφέραμε στην προηγούμενη παράγραφο) και 2 βραστά αυγά
Μεσημεριανό: 2 φρούτα και 2 φέτες από ψωμί ολικής άλεσης
Βραδινό: 1 φιλέτο στήθος κοτόπουλο μαγειρεμένο στο φούρνο ή στην κατσαρόλα ή στον ατμό και 1 μεγάλη σαλάτα (με ορισμένα από τα λαχανικά που προαναφέραμε επίσης στη λίστα παραπάνω).

Δεύτερη ημέρα:Πρωινό: 2 αυγά βραστά και 1 φρούτο
Μεσημεριανό: 1 φιλέτο στήθος κοτόπουλο στο φούρνο, στην κατσαρόλα ή στον ατμό και 1 πράσινη σαλάτα
Βραδινό: 2 βραστά αυγά, 1 σαλάτα και 1 πορτοκάλι (ολόκληρο ή στυμμένο).

Τρίτη ημέρα:Πρωινό: 2 βραστά αυγά και 1 φρούτο
Μεσημεριανό: 1 φέτα από ψωμί ολικής άλεσης, 1 ντομάτα ολόκληρη κομμένη με ελάχιστο αλάτι προαιρετικά και λίγο ξύδι προαιρετικά (όχι ελαιόλαδο) και 1 φέτα του τοστ τυρί χαμηλών λιπαρών ή 1 σπιρτόκουτο από κομμάτι τυρί χαμηλών λιπαρών (1 σπιρτόκουτο = 30 γραμμάρια)
Βραδινό: Μισό φιλέτο στήθος κοτόπουλο μαγειρεμένο με τους προαναφερθέντες τρόπους (όχι στο τηγάνι δηλαδή) και 1 σαλάτα.

Τέταρτη ημέρα:Πρωινό: 2 βραστά αυγά και 1 φρούτο
Μεσημεριανό: 1 φρούτο
Βραδινό: 1 φιλέτο στήθος κοτόπουλο στην κατσαρόλα, στο φούρνο ή στον ατμό.

Πέμπτη ημέρα:Πρωινό: 2 αυγά βραστά
Μεσημεριανό: 2 αυγά βραστά και πράσινα λαχανικά μαγειρεμένα στον ατμό
Βραδινό: 1 ολόκληρο ψάρι της αρεσκείας σας (π.χ. ένα λιθρίνι, μία τσιπούρα ή ό,τι σας αρέσει) ψητό και 1 σαλάτα.

Έκτη ημέρα:Πρωινό: 2 αυγά βραστά
Μεσημεριανό: 3 φρούτα
Βραδινό: 1 φιλέτο στήθος κοτόπουλο μαγειρεμένο στον ατμό και 1 σαλάτα.

Έβδομη ημέρα:Πρωινό: 2 βραστά αυγά και 2 φρούτα
Μεσημεριανό: 1 φιλέτο στήθος κοτόπουλο μαγειρεμένο στον ατμό μαζί με λαχανικά και 1 ντομάτα (ωμή)
Βραδινό: Λαχανικά στον ατμό.

Έπειτα από την πάροδο των 7 πρώτων ημερών, είναι στο χέρι σας εάν θα σταματήσετε ή εάν θα επαναλάβετε άλλη 1 ή το πολύ άλλες 2 φορές το εν λόγω πρόγραμμα, λαμβάνοντας υπόψη το πόσο αποτελεσματικό σας ήταν ως προς το χάσιμο βάρους αλλά και το πόσο δύσκολο ή όχι σας ήταν το να ακολουθήσετε τις ποσότητες και τις τροφές που περιλαμβάνονται.

Σε κάθε περίπτωση, εμείς παροτρύνουμε όποιους και όποιες από εσάς θέλετε να δοκιμάσετε μία νέα δίαιτα, τη δίαιτα αυγού, και να πειραματιστείτε με το να χάσετε γρήγορα μερικά κιλάκια που σας ενοχλούν, να ακολουθήσετε την παραπάνω διατροφή. Κι αν το κάνετε, καλή σας τύχη!!



Πηγή