12 Οκτωβρίου 2021

Τελικά, κρύο ή ζέστη για τους πιασμένους μυς;

Έντονη άσκηση σημαίνει συχνά έντονο πιάσιμο. Το κρύο ή η ζέστη κάνει την αποθεραπεία πιο ομαλή;
Έντονη άσκηση σημαίνει συχνά έντονο πιάσιμο. Το κρύο ή η ζέστη κάνει την αποθεραπεία πιο ομαλή;

Τα έδωσες όλα στο γυμναστήριο. Η κούραση είναι εμφανής αλλά ένα χαμόγελο έχει καλύψει το πρόσωπό σου. We are on track. Έτσι θα έλεγε και ο instructor στο youtube από όπου «έκλεψες» το σούπερ πρόγραμμα που θα σε κάνει εξώφυλλο σε λίγο. Καλά, λίγο και κάτι. Στο μυαλό σου αρχίζουν να γυρίζουν αναμνήσεις, από αυτές που διώχνουν χαμόγελα. Μιλάς στον εαυτό σου δυνατά. «Καλά, αύριο. ..» και κουνάς το κεφάλι σου συγκαταβατικά. Κανείς δε σε παρεξηγεί, οι περισσότεροι το ίδιο θα κάνουν, σε λίγο.

Η έντονη άσκηση καταπονεί τους μυς του σώματος. Ο οργανισμός θα τους αιματώσει, αφού τον θρέψεις, θα τους θρέψει, αφού τον θρέψεις, και θα σου τους παραδώσει μεγαλύτερους, λειτουργικούς και έτοιμους για νέες περιπέτειες, αφού τον θρέψεις. Η διαδικασία αποκατάστασης έχει πόνο και θέλει χρόνο. Επίσης, διαφέρει από οργανισμό σε οργανισμό. Και θυμήσου, είναι μια βασική λειτουργία που δεν γίνεται να σταματήσει. Αυτό που μπορείς να κάνεις είναι έχεις μια συνέπεια και να βοηθάς, ώστε και πιο ήπιο να είναι το πιάσιμο και πιο ανώδυνη αποκατάσταση.

Το θέμα της συνέπειας είναι το α και το ω. Όσο δεν αφήνεις το σώμα σου να σκουριάζει, όσο πιο συχνή είναι η άσκησή σου, τόσο λιγότερο συχνά θα μιλάς για το αύριο της προπόνησης στον εαυτό σου. Στο θέμα της βοήθειας τώρα έρχεται το μπέρδεμα. Είναι συχνό το φαινόμενο, στο πιάσιμο η πρώτη αντίδραση να είναι ο πάγος. Μια παγοκύστη από το ψυγείο, το ξαφνικό μούδιασμα και όλα πέρασαν. Για λίγο. Σύμφωνα με νέα έρευνα από το πανεπιστήμιο του Kobe στην Ιαπωνία, έδειξε ότι ο πάγος σε πιασμένους μυς, καθυστερεί σημαντικά τη διαδικασία αποκατάστασης, με αποτέλεσμα οι ενοχλήσεις να είναι παρούσες για μεγαλύτερο διάστημα. Και αυτό δεν το θέλουμε.

Στην άλλη πλευρά, υπάρχει η ζέστη. Έχουμε συνδέσει τη ζέστη στο μυαλό μας, με ένα αίσθημα ανακούφισης και αυτό δεν είναι τυχαίο. Στο ‘’Clinical Journal of Sports Medicine’’ δημοσιεύτηκε έρευνα, για τις ανάγκες της οποίας, εθελοντές χωρίστηκαν σε 3 ομάδες. Αφού γυμνάστηκαν με την ίδια ένταση, η πρώτη ομάδα φόρεσε αμέσως ζεστά επιθέματα, η δεύτερη έκανε το ίδιο με 24 ώρες καθυστέρηση, ενώ η τρίτη, απλά συνέχισε τις μέρες της. Στις δύο πρώτες περιπτώσεις, τα συμπτώματα της καταπόνησης ήταν πολύ πιο ήπια, κυρίως όταν το επίθεμα τοποθετήθηκε αμέσως και έμεινε στη θέση του για 8 ώρες τουλάχιστον. Στην τρίτη ομάδα, ο πόνος ήταν η βασική παρέα μέχρι την ολική αποκατάσταση.

Ας βγάλουμε λοιπόν από το μυαλό μας πως ο πάγος έχει οφέλη μετά το γυμναστήριο και ας πάρουμε τη θερμοφόρα αγκαλιά. Το σώμα μας θα είναι ευγνώμων.