16 Ιουλίου 2019

Αυτή είναι η τροφή που σώζει από σοβαρές ασθένειες και δεν την τρώει κανένας!

ΚΙΝΟΑ | ΥΓΕΙΑ | ΤΡΟΦΗ
Η επιστημονική της ονομασία είναι …Chenopodium quinoa, αλλά είναι ευρέως γνωστή ως κινόα. Από τον Γιώργο Βράτσο
Η επιστημονική της ονομασία είναι …Chenopodium quinoa, αλλά είναι ευρέως γνωστή ως κινόα. Από τον Γιώργο Βράτσο

Πρόκειται για τους σπόρους του ομώνυμου φυτού. Το οποίο ο αρχαίος πολιτισμός των Ίνκας την είχε χαρακτηρίσει ως την «Μητέρα όλων των Τροφών».

Τα οφέλη της κινόα στον ανθρώπινο οργανισμό προέρχονται από τον μοναδικό συνδυασμό θρεπτικών συστατικών που έχει. Καθώς είναι πλούσια σε θειαμίνη, βιταμίνη Ε, ριβοφλαβίνη, βιταμίνη Β6, βιταμίνη Β12, φυλλικό οξύ και νιασίνη.

Η κινόα έχει όμως και μέταλλα που είναι απαραίτητα για τον ανθρώπινο οργανισμό. Όπως μαγγάνιο, κάλιο, χαλκό, ψευδάργυρο, φωσφόρο και μαγνήσιο.

Η κινόα προστατεύει από καρδιακά νοσήματα. Καθώς έχει μεγάλη περιεκτικότητα φυτικών ινών και όλες τις ιδιότητες των δημητριακών.

Η κινόα είναι πλούσια σε μαγνήσιο. Αυτό το μεταλλικό στοιχείο διευκολύνει τα αιμοφόρα αγγεία. Και μοιραία ρίχνει τον κίνδυνο υπέρτασης, καρδιακών αρρυθμιών και ισχαιμικής καρδιακής διαταραχής. Επίσης, οι γυναίκες που καταναλώνουν μεγάλη ποσότητα προϊόντων ολικής αλέσεως έχουν αυξημένα επίπεδα λιγνίνης στο αίμα. Με αποτέλεσμα να διατρέχουν μικρότερο κίνδυνο καρδιακής νόσου ή καρκίνου του μαστού.

Προστατεύει τα παιδιά από το άσθμα. Καθώς η κατανάλωση και η ενσωμάτωση των δημητριακών ολικής αλέσεως στην καθημερινή διατροφή μπορεί να μειώσει την πιθανότητα του παιδικού άσθματος σχεδόν κατά 50%.

Παράλληλα η κινόα είναι πλούσια σε μαγνήσιο. Το οποίο παίζει βασικό ρόλο στον σχηματισμό περισσότερων από 300 ενζύμων στον οργανισμό. Μεταξύ αυτών και εκείνων των ενζύμων που βοηθούν στην απορρόφηση της γλυκόζης από τον οργανισμό και τον έλεγχο των επιπέδων ινσουλίνης.

Έρευνες έδειξαν ότι οι καρποί της κινόα βοηθούν στην καταπολέμηση του διαβήτη τύπου 2.

Επίσης η κινόα είναι πλούσια σε ριβοφλαβίνη, η οποία αυξάνει τον μεταβολισμό στον εγκέφαλο και τα μυϊκά κύτταρα και έτσι μειώνονται οι ημικρανίες.

Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η κινόα δεν έχει γλουτένη και άρα είναι κατάλληλη για άτομα με ανάλογους διατροφικούς περιορισμούς και έχει μόλις 172 θερμίδες ανά 1/4 της κούπας!