11 Αυγούστου 2019

Δυσκοιλιότητα στις διακοπές; Πρακτικά tips για να την αποφύγετε!

Υπολογίζεται πως 4 στους 10 ταξιδιώτες βιώνει το σύμπτωμα της δυσκοιλιότητας, όταν βρεθεί μακριά από το οικείο περιβάλλον του σπιτιού του. Η απότομη αλλαγή των καθημερινών συνηθειών όπως και ο “φόβος” της δημόσιας τουαλέτας, οφείλονται εν μέρει για το δυσάρεστο αυτό σύμπτωμα. Εξάλλου, το έντερο αποτελεί το δεύτερο εγκέφαλο του ανθρώπινου σώματος!
Υπολογίζεται πως 4 στους 10 ταξιδιώτες βιώνει το σύμπτωμα της δυσκοιλιότητας, όταν βρεθεί μακριά από το οικείο περιβάλλον του σπιτιού του. Η απότομη αλλαγή των καθημερινών συνηθειών όπως και ο “φόβος” της δημόσιας τουαλέτας, οφείλονται εν μέρει για το δυσάρεστο αυτό σύμπτωμα. Εξάλλου, το έντερο αποτελεί το δεύτερο εγκέφαλο του ανθρώπινου σώματος!

Ανάμεσα στις συνήθειες που αλλάζουν στις διακοπές είναι και η διατροφή. Ο καλύτερος προγραμματισμός τις ημέρες που βρίσκεστε εκτός σπιτιού θα σας βοηθήσει να απολαύσετε το καλοκαίρι, χωρίς “δεύτερες σκέψεις”.

H καλή μέρα από το πρωί φαίνεται!

Οι φυτικές ίνες παίζουν εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στη λειτουργία του εντέρου. Πιο συγκεκριμένα, αυξάνουν το περιεχόμενο και την κινητικότητα αυτού. Ξεκινήστε την ημέρα σας με δύο ή τρία μικρά φρούτα, που μπορείτε να φυλάξετε στο δωμάτιο. Ακόμη, ενυδατωθείτε καλά πίνοντας δύο μεγάλα ποτήρια νερό. Η ζέστη του καλοκαιριού σε συνδυασμό με τη λιγότερο συστηματική πρόσληψη νερού μειώνουν τις περισταλτικές κινήσεις του εντέρου, δυσκολεύοντας τις κενώσεις.

Βρείτε ώρα για γιαούρτι

Το γιαούρτι είναι γεμάτο καλούς μικροοργανισμούς, που ζουν στο έντερο. Τα προβιοτικά, όπως ονομάζονται, επηρεάζονται άμεσα μόλις το σώμα στρεσαριστεί. Ως αποτέλεσμα οι λιγότερο συστηματικές επισκέψεις στην τουαλέτα είναι γεγονός. Εμπλουτίστε τα “μικρόβια” του εντέρου καταναλώνοντας ένα γιαούρτι κάθε ημέρα. Είτε το πρωί, είτε αργότερα!

Στρατηγικές επιλογές στην ταβέρνα

Τα γεύματα εκτός σπιτιού είναι συνήθως πλουσιότερα σε λιπαρά και υδατάνθρακες, αλλά λιγότερο ενισχυμένα στις πολύτιμές φυτικές ίνες. Οι τελευταίες είναι σημαντικό να καταναλώνονται σε κάθε γεύμα, γι αυτό κάντε στρατηγικές επιλογές.


  • Παραγγείλτε πάντα σαλάτα ή χόρτα.

  • Επιλέξτε μαγειρευτά φαγητά που περιέχουν λαχανικά, όπως τα γεμιστά.

  • Δοκιμάστε διαφορετικά πιάτα με όσπρια.

  • Εάν υπάρχει δυνατότητα, προτιμήστε προϊόντα ολικής άλεσης.

  • Αποφύγετε πολύ λιπαρά ή τηγανητά τρόφιμα.

  • Προτιμήστε φρούτο αντί για γλυκό.

  • Πιείτε πολύ νερό.

Σηκωθείτε από την ξαπλώστρα

Η φυσική δραστηριότητα δεν κινεί μόνο το σώμα, αλλά ταυτόχρονα κινητοποιεί το έντερό σας. Εξάλλου οι διακοπές προσφέρονται για μεγάλες βόλτες, ατελείωτο κολύμπι, ρακέτες στην παραλία ή ό,τι άλλο αγαπάτε.

Μιμηθείτε τις συνήθειές σας

Η ρουτίνα παίζει σημαντικό ρόλο στη λειτουργία του εντέρου. Εάν για παράδειγμα συνηθίζατε να επισκέπτεστε την τουαλέτα πριν τη δουλειά, σηκωθείτε λίγο πιο νωρίς το πρωί και προσπαθήστε να αναπαράγετε αυτή τη διαδικασία. Επιπλέον, θα πρέπει να είστε προετοιμασμένοι να καταπολεμήσετε το φόβο της δημόσιας τουαλέτας. Μην αγνοείτε τα “συμπτώματα”, που προκαλεί η ανάγκη για κένωση, καθώς τελικά θα σας “αγνοήσει” το έντερό σας.

Μπορεί οι διακοπές να είναι συνώνυμες με τη χαλάρωση, μην αφήσετε όμως το έντερό σας να “τεμπελιάσει”! 

Πηγή

healthview.gr