24 Σεπτεμβρίου 2020

Εγκέφαλος | Ποιες 9 τροφές εμποδίζουν την γήρανση του

Χάνετε 3 κιλά και πανηγυρίζετε. Πώς θα σας φαινόταν όμως αν χάνατε 7,5 χρόνια από τη γνωστική ηλικία σας επειδή γερνάει γρήγορα ο εγκέφαλος σας; Έρευνες έχουν δείξει ότι κάποιες τροφές γερνούν τον εγκέφαλο πρόωρα, καθώς βλάπτουν τη σκέψη και τη μνήμη.
Χάνετε 3 κιλά και πανηγυρίζετε. Πώς θα σας φαινόταν όμως αν χάνατε 7,5 χρόνια από τη γνωστική ηλικία σας επειδή γερνάει γρήγορα ο εγκέφαλος σας; Έρευνες έχουν δείξει ότι κάποιες τροφές γερνούν τον εγκέφαλο πρόωρα, καθώς βλάπτουν τη σκέψη και τη μνήμη.

Αντίθετα, η διατροφή MIND μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης Αλτσχάιμερ. Η δίαιτα αποτελεί συνδυασμό της μεσογειακής διατροφής και της δίαιτας DASH η οποία στοχεύει τη μείωση της αρτηριακής πίεσης.

Οι ειδικοί διαπίστωσαν ότι η δίαιτα MIND μπορεί, αν ακολουθηθεί κατά γράμμα, να μειώσει τον κίνδυνο Αλτσχάιμερ κατά 53%. Ο λόγος είναι ότι δεν επιτρέπει την κατανάλωση ανθυγιεινών τρανς και κορεσμένων λιπαρών. Ταυτόχρονα, περιλαμβάνει συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά που μειώνουν το οξειδωτικό στρες και τη φλεγμονή, άρα και τον κίνδυνο Αλτσχάιμερ.

9 τροφές με τις οποίες δεν γερνάει ο εγκέφαλος

  • Δημητριακά ολικής αλέσεως: 3 μερίδες καθημερινά. Μία μερίδα ισοδυναμεί με ½ φλιτζάνι μαγειρεμένα δημητριακά ολικής αλέσεως ή 100% ολικής αλέσεως ζυμαρικά ή μία φέτα ψωμιού ολικής αλέσεως.
  • Πράσινα φυλλώδη λαχανικά: 6 μερίδες την εβδομάδα. Μία μερίδα ισοδυναμεί με 1 φλιτζάνι μαγειρεμένα ή 2 φλιτζάνια ωμά λαχανικά.
  • Ξηροί καρποί: 5 μερίδες την εβδομάδα. Μία μερίδα ισοδυναμεί με μια μικρή χούφτα ξηρών καρπών ή δύο κουταλιές της σούπας φιστικοβούτυρο.
  • Μούρα: Δύο μερίδες την εβδομάδα. Μία μερίδα ισοδυναμεί με ½ φλιτζάνι μούρων, εννοείται χωρίς ζάχαρη.
  • Φασόλια: Τουλάχιστον 3 μερίδες την εβδομάδα. Μία μερίδα ισοδυναμεί με ½ φλιτζάνι μαγειρεμένα φασόλια.
  • Ελαιόλαδο: Να χρησιμοποιείται ως βασική πηγή λιπαρών και αποφεύγετε το βούτυρο και άλλα λιπαρά. Το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο είναι η καλύτερη επιλογή.
  • Κοτόπουλο: 2 ή περισσότερες μερίδες την εβδομάδα. Μία μερίδα ισοδυναμεί με 120 γραμμάρια.
  • Ψάρια: Μία μερίδα την εβδομάδα. Μία μερίδα ισοδυναμεί με 90 έως 120 γραμμάρια.
  • Κρασί: Προαιρετικά έως ένα ποτήρι την ημέρα για τις γυναίκες και έως δύο για τους άνδρες. Μία μερίδα αλκοόλ ισοδυναμεί με 350ml μπύρας ή 150ml κρασιού.