30 Μαΐου 2020

Φούσκωμα πριν την περίοδο; Διατροφικά μυστικά που ανακουφίζουν!

Υπολογίζεται πως 7 στις 10 γυναίκες, μία με δύο εβδομάδες πριν την περίοδο, καλούνται να αντιμετωπίσουν συμπτώματα όπως το φούσκωμα, οι αλλαγές στη διάθεση, ο πονοκέφαλος και η ευαισθησία στο στήθος
Υπολογίζεται πως 7 στις 10 γυναίκες, μία με δύο εβδομάδες πριν την περίοδο, καλούνται να αντιμετωπίσουν συμπτώματα όπως το φούσκωμα, οι αλλαγές στη διάθεση, ο πονοκέφαλος και η ευαισθησία στο στήθος

 Εάν ανήκετε σε εκείνες, θα πρέπει να ξέρετε πως όλες οι παραπάνω άβολες καταστάσεις ονομάζονται επιστημονικά «προεμμηνορρυσιακό σύνδρομο».Και παρότι μπορεί να έχετε οπλιστεί με υπομονή και τα κατάλληλα παυσίπονο, υπάρχουν μερικά διατροφικά τρικ που μπορείτε να ακολουθήσετε για να αισθανθείτε καλύτερα.

Τι συμβαίνει στο σώμα;

Λίγες ημέρες πριν, αλλά και κατά τη διάρκεια της περιόδου, το γυναικείο σώμα βιώνει ένα σύνολο από ορμονικές διακυμάνσεις. Πιο συγκεκριμένα, οι «γυναικείες» ορμόνες οιστρογόνα και προγεστερόνημειώνονται σημαντικά. Μία από τις εμφανείς συνέπειες της αλλαγής αυτής είναι πως τα κύτταρα κρατούν περισσότερο νερό, δημιουργώντας την αίσθηση του φουσκώματος ή του πρηξίματος.

Στην πραγματικότητα λοιπόν η κατακράτηση υγρώνως κομμάτι του προεμμηνορυσιακού συνδρόμου, οφείλεται στο φυσιολογικό ορμονικό «κύκλο» που λαμβάνει χώρα στο σώμα κάθε γυναίκας. Στην περίπτωση αυτή διατροφή μπορεί να μην παίζει τον ρόλο φυσικού φαρμάκου, καταφέρνει όμως να μειώσει την ένταση των συμπτωμάτωνκαι να βελτιώσει την καθημερινότητά σας. Ακολουθούν μερικές απλές διατροφικές συμβουλές, τις οποίες μπορείτε να εφαρμόσετε μία με δύο εβδομάδες πριν την περίοδό σας.

Αποφύγετε τα αλμυρά

Η υπερβολική κατανάλωση αλατιού εντείνει το αίσθημα του πρηξίματος που προκαλεί κυρίως η προγεστερόνη. Για το λόγο αυτό αποφύγετε να επιβαρύνετε το σώμα σας με προφανώς αλμυρά τρόφιμα, αλλά και με «κρυφές» πηγές αλατιού. Στις τελευταίες ανήκουν το ψωμί, τα αλλαντικά, τα τυριά, οι σος, τα τρόφιμα σε κονσέρβες και τα σχεδόν όλα τα γεύματα που κάνετε εκτός σπιτιού.

Πιείτε άφθονο νερό

Όσο παράδοξο και εάν ακούγεται, η κατακράτηση υγρών από τον οργανισμό δεν μεταφράζεται σε επαρκή ενυδάτωση. Μάλιστα τις περισσότερες φορές συμβαίνει το αντίθετο. Δηλαδή, όταν μία γυναίκα αισθάνεται πως είναι πρησμένη μειώνει ασυνείδητα την πρόσληψη υγρών. Η συνήθεια αυτή όμως χειροτερεύει την κατάσταση. Δοκιμάστε να καταναλώσετε αρκετά υγρά μέσα στην ημέρα, από νερό, φρεσκοστυμμένους χυμούς ή σούπες.

Αγαπήστε τις τροφές με κάλιο

Το κάλιο είναι εκείνο το θρεπτικό συστατικό που εξισορροπεί τη  δράση του αλατιού, και πιο συγκεκριμένα του νατρίου που βρίσκεται σε αυτό. Για καλύτερη ισορροπία των υγρών στο σώμα εμπλουτίστε τη διατροφή σας με μπανάνες, ντομάτες, οι πατάτες, το σπανάκι, τα πορτοκάλια και το αβοκάντο.

Επιλέξτε έξυπνα

Κάθε σώμα είναι διαφορετικό και ενδέχεται να το φούσκωμα να εντείνεται από διαφορετικές διατροφικές επιλογές. Παρότι είναι πολύ μεγάλης σημασίας να ακούσετε τα μυνήματα που σας στέλνει το σώμα σας, υπάρχουν κάποια τρόφιμα που κατά γενική ομολογία προκαλούν πρήξιμο και τυμπανισμό σχεδόν σε όλους. Σε αυτά ανήκουν οι έτοιμες ζύμες, τα περισσότερα όσπρια, λαχανικά όπως το μπρόκολο ή το κουνουπίδι και τροφές με γλυκαντικές ουσίες (αναψυκτικά).

Μερικές ακόμη συμβουλές ευεξίας για την ανακούφιση του προεμμηνορρυσιακού συνδρόμου λένε να κοιμάστε καλά, να μην παραμελείτε τη φυσική δραστηριότητα και να περιορίσετε την κατανάλωση αλκοόλ.

Ήβη Παπαϊωάννου, RDN, MS, MBA
Διαιτολόγος, Διατροφολόγος
Μέλος της Ακαδημίας Διατροφής και Διαιτολογίας, ΗΠΑ
ivipapai@gmail.com Πηγή