Πριν από 3 ημέρες

Καρκίνος | Aυτές είναι οι τροφές που μας προστατεύουν

Ο καρκίνος είναι ίσως ο μεγαλύτερος φόβος όλων μας όσον αφορά στην υγεία μας. Κι αυτό επειδή είναι συχνά μη ιάσιμος και πάντα απρόβλεπτος. Όμως, η διατροφή φαίνεται να είναι ένας ικανός τρόπος να μας προστατέψει και να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης του.
Ο καρκίνος είναι ίσως ο μεγαλύτερος φόβος όλων μας όσον αφορά στην υγεία μας. Κι αυτό επειδή είναι συχνά μη ιάσιμος και πάντα απρόβλεπτος. Όμως, η διατροφή φαίνεται να είναι ένας ικανός τρόπος να μας προστατέψει και να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης του.

Τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, το ψάρι, τα όσπρια οι ξηροί καρποί και γενικότερα τα τρόφιμα που περιλαμβάνει η μεσογειακή διατροφή είναι ιδανικά για τη μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου.

Η μεσογειακή διατροφή είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες που προστατεύουν τον οργανισμό από τις βλαβερές επιδράσεις των ελευθέρων ριζών, δηλαδή των καρκινογόνων μορίων που δημιουργούνται στο σώμα και παράγονται από τοξίνες.

9 τροφές που μειώνουν τον κίνδυνο να εμφανιστεί καρκίνος

  • Αγκινάρες: Οι αγκινάρες είναι μία σημαντική πηγή σιλυμαρίνης, μιας αντιοξειδωτικής ουσίας που μπορεί να συμβάλλει στην πρόληψη του καρκίνου του δέρματος.
  • Φρέσκο κρεμμύδι: Το φρέσκο κρεμμύδι μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρκίνου του προστάτη κατά 50%. Τα οφέλη τους είναι ακόμα μεγαλύτερα όταν καταναλώνονται ωμά ή ελαφρώς μαγειρεμένα.
  • Σκόρδο: Το σκόρδο έχει υψηλή συγκέντρωση σε ενώσεις θείου. Αυτές διεγείρουν τη φυσική άμυνα του ανοσοποιητικού συστήματος. Μειώνουν την ανάπτυξη των όγκων. Μελέτες επισημαίνουν, ότι το σκόρδο μπορεί να μειώσει τη συχνότητα εμφάνισης καρκίνου του στομάχου έως και 12 φορές!
  • Ακτινίδια: Τα ακτινίδια, είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, που συμβάλλουν στην αντιμετώπιση του καρκίνου. Είναι πλούσια σε βιταμίνη C, βιταμίνη Ε, λουτεΐνη και χαλκό.
  • Σολομός: Αυστραλοί ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι άνθρωποι που έτρωγαν τέσσερις ή περισσότερες μερίδες ψαριών την εβδομάδα ήταν λιγότερο πιθανό να αναπτύξουν καρκίνο του αίματος, λευχαιμία και λέμφωμα.
  • Μύρτιλλα: Τα μύρτιλλα κατατάσσονται στην πρώτη θέση όσον αφορά την αντιοξειδωτική τους ισχύ. Τα αντιοξειδωτικά τους εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες. Ασταθείς ενώσεις που μπορούν να βλάψουν τα κύτταρα και να οδηγήσουν σε ασθένειες όπως ο καρκίνος.
  • Εσπεριδοειδή: Μία ημερήσια δόση εσπεριδοειδών μπορεί να μειώσει κατά 50% τον κίνδυνο εμφάνισης του καρκίνου του στόματος, του φάρυγγα και του στομάχου.
  • Φιστίκια Βραζιλίας: Μελέτη του Χάρβαρντ σε περισσότερους από 1.000 άνδρες με καρκίνο του προστάτη διαπίστωσε ότι εκείνοι με τα υψηλότερα επίπεδα σεληνίου στο αίμα ήταν 48% λιγότερο πιθανό να αναπτύξουν προχωρημένη νόσο σε διάστημα 13 ετών.
  • Μπρόκολο: Το μπρόκολο είναι μια υπερτροφή που εμποδίζει την εμφάνιση καρκίνου, και πρέπει να καταναλώνεται συχνά. Παρόλα αυτά, μία ισπανική μελέτη διαπίστωσε ότι τοποθετώντας το μπρόκολο στα μικροκύματα καταστρέφεται το 97% των φυτοπροστατευτικών φλαβονοειδών που περιέχει.